Etiketter

torsdag 26 september 2013

Vitlöksbaguette


Vitlöksbaguette

Ingredienser: 

2 dl fingervarmt vatten, 2msk olja, 2krm salt, 25g jäst, 4-5dl special vetemjöl. Vitlökssmör. 

Pensling:  ½ ägg (frigående höns)

Hälsa: Jag valde att använda fullkornsprudukter för det är bättre för för kroppen, och det minskar hjärt- kärlsjukdomar och cancer. 

Miljö: Jag valde ekologiska prudukter, som är närprudiserade och på så sätt är det bättre för miljön. 

Ekonomi: Prudukterna är klart dyrare men dem är bättre, så för det mesta är det ändå värt att köpa dem. 

Utvärdering: Jag planera min matlagning miljövänligt och använde mig bara av närprudeserade och miljövänliga varor. Jag blev klar i tid, och brödet var väldigt gott. Jag använde inte upp någon onödig energi eller slösade bort onödiga varor. Jag gick efter min tidsplanering och på så sätt blev det lättare att hålla koll på hur mycket tid man har kvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar