Etiketter

onsdag 19 mars 2014

Utvärdering

Utvärdering 

Jag har stickat ett pannband av ull. Jag valde ull eftersom det är varmare än vad garn är, och värmer då bättre. Jag tyckte att de var ganska lätt att sticka när jag väl hade kommit igång. Jag virkade en blomma som sitter på pannbanden. Jag började då med att virka lösa masker som en träning inför blomman. När jag stickade blomman använde jag mig av fasta masker. Jag valde att ha en blomma på pannbanden för att jag tycker att det ser finare ut. 

Mitt pannband blev helt okej, jag kanske var lite slarvig på vissa ställen och höll inte samma styrka i hela tiden, så att det blev ibland lite för löst och ibland lite för hårt. Men i övrigt tyckte jag att det blev fint när de blev klart. Virkningen var svårare än vad stickningen var. Kanske beror de på att jag inte har virkat innan och att det var mycket mindre och komplicerande. 

Jag valde att sticka ett pannband för jag fick inspiration av mitt eget som jag redan hade. Jag gjorde en blomma eftersom Julia hade gjort en och jag tyckte att det var fint. 


I fortsättningen borde jag tänka på att sticka i samma tempo så att det blir likadant överallt. Jag har lärt mig hur man virkar och kommit igång hur man stickar igen. Jag har lärt mig hur man lägger upp masker och det gick bra när jag lärde mig det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar