Etiketter

tisdag 14 januari 2014

Shorts utvärdering


Shorts

Jag har gjort ett par jeans shorts. Jag fick insperation ifrån weheartit, när jag så ett par shorts med massa nitar. Jag började med att kolla ut ett fint jeanstyg att använda, sedan klippte jag ut mönstret och la de två delarna räta mot räta. Jag stötte inte på så jättemånga problem på vägen, förutom att jag råkade sy ihop en del som inte skulle sys ihop. Det var lagom svårt, vissa delar var svårare än andra, att sy ett knapphål eller sätta på dradkedjan var nog det svåraste. Det var ganska jobbigt att sy på hällorna och fickpåsarna, eftersom det var nytt för mig. Jag behövde inte sy in shortsen så jättemycket. 

Jag tyckte att resultatet blev bra. Shortsen blev inte riktigt likadana som jag hade tänkt mig, men det var för att det inte fanns det jeanstyget som jag ville ha. Jag blev nöjd med shortsen i slutet, men skulle inte tänka mig att göra ett par shorts igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar