Etiketter

fredag 30 november 2012

Totankhamon reflektion


P: jag tyckte att det var ganska kul. Dem hade ganska mycket bra saker, och jag tyckte att det var bra att man fick hörlurar så att man kunde gå runt och lyssna själv. Jag tyckte att det var kul vid delen där man kunde se deras gravar och hur mycket guld dem hade. Delen jag gillade mest var fät man kunde kolla in i själva graven och se allt guld och Tutankchamon. Jag tyckte att det var häftigt att se hur dem hade det i förr i tiden. 

M: jag tyckte att dem kunde haft med lite mer om mumier, och hur dem lindade in dem, när dem dog. 

I: Jag tyckte att det var intressant att få se hur det kunde ha sett ut och hur mycket guld dem hade, man kunde leva sig in i deras värld och se hur dem hade det och det var ganska intressant. Det var intressant att se hur dem levde och hur rika vissa var och hur fattiga andra var. 

1 kommentar:

  1. Intressant reflektion du har skrivit. Jag gillade också uppläget med bio och hörlurar.Jag tyckte där var mycket att kolla på, tänk vilken kunskap de hade redan på den tiden.

    SvaraRadera